torsdag 3 november 2011

En tur till mitt berg!

Kunde inte låta bli, igår var jag helt enkelt tvungen att besöka mitt berg en sista gång innan vintern!

Fulufjället

Eftersom september är sista rekommenderade månaden att vandra där (sen är det snö och halt) så tog jag inte vandringskängorna med. Och det fick jag ju ångra... Det var ju hur varmt som helst så det hade gått alldeles utmärkt att gå upp på fjället. Morr. Jaja, det blev iaf en tur på den lättare stigen på ca 5 km som går nedanför berget. Fast på ett ställe går stigen upp precis över trädgränsen så det blir lite fjällkänsla ändå.

Sedvanlig lämmeljakt

På väg uppåt

En gång badkruka, alltid badkruka...

När vi kom till stigen som leder upp på fjället vek Täppas såklart in på den. Han ville inte alls följa med mig på stigen som han tyckte gick åt fel håll. Riktigt tjurig blev han och hade han kunnat prata hade "kärringjävel" varit ett av de mest använda orden just då =)

Fulufjällstrollet

Täppas hälsade på en gråhund och en dvärgschnauzer. Tycker att det ofta är dvärgschnauzrar där. Vi träffade även två olika dvärgschnauzerägare som lämnat sina skäggisar hemma. Why??? De var såklart tvugna att klappa lite på Täppas istället. Hoppas jag lyckades övertala dem att ta med vovvarna nästa gång de var där, de gick ju ändå bara den lätta rundan nedanför berget!

Nu kommer väl förhoppningsvis snön snart och då vet jag inte om det går att åka ända fram med vanlig bil... Men häftigt vore det iaf att se Njupeskärsfallet i stelfrusen vinterskrud!

Inga kommentarer: