söndag 13 januari 2013

Avslutning distans & bakdel

Igår var det avslutning på distans & bakdel kursen. Det blev en hel del repetition av tidigare övningar och sedan genomgång av att krypa baklänges. Det har vi aldrig testat så nu har vi lite att jobba med =) Det gick faktiskt över förväntan, av någon skum anledning känns det som att han har lättare för att krypa bakåt än framåt...

Frida kikade på baklängesslalomet som jag stör mig på, det är TYP klart men det blir inte helt som jag vill ha det... Frida föreslog att jag skulle överdriva svängarna för att han ska jobba ÄNNU mer med bakdelen, t.ex. genom att lära honom att backa i en åtta mellan mina ben. Fixar han det så blir ju slalomen sen plättlätt! Ehh, ja, då ska jag "bara" lära in backa åttan också då ;)

Jag var hur som helst väldigt nöjd med Trollet igår, han uppförde sig bra och kunde jobba lös bland övriga hundar. Det hänger såklart ihop med att han mår väldigt bra just nu, medicinen mot Addison har haft smått magisk effekt =)

De närmsta dagarna blir det iaf lite vila från bakdelsövningar, vill inte slita för mkt på gammelgubben. Nu tror jag det är dags för en långpromenad i solen och sen ska jag slappa ordentligt sista dagen på semestern!!!

Inga kommentarer: