måndag 9 september 2013

Hejdå VM-seger :´(

Idag har jag haft en välförtjänt sovmorgon ända till 9! Alldeles för mkt jobb nu, därför blir det lite dåligt med uppdateringar här... Får bli lite F1 nytt istället ;)

Igår var det race på Autodromo di Monza i Italien. Ni kanske minns min frustration över en viss Sergio Perez som körde på Kimi (klippte framvingen) och förstörde hans chanser i Monaco.
Idag var den j*a Perez i farten igen, Kimis framvinge flög all världens väg... Noll poäng detta race. Nu är det nog faktiskt så att chansen att vinna VM är över :´( Rent poängmässigt GÅR det fortfarande men då ska det till någon form av mirakel.

Oavsett hur det går i år så kommer det ju en ny chans 2014. Det är så många team som drar i Kimi men det har främst handlat om Ferrari och Red Bull. Det senare är inte längre aktuellt då de inte kunde komma överens om hur kontraktet skulle se ut. Så nu står valet mellan att stanna hos Lotus eller skriva på för Ferrari. Tänker inte tråka ut er med för och nackdelar och massa analyser men jag vet vilket team jag hoppas på!

Har en kursare som varit på plats hela helgen i Monza, jag blir så jäkla avundsjuk när jag ser uppdateringarna på FB, det är ren och skär terror!

Inga kommentarer: