torsdag 20 mars 2014

Slö torsdag

Idag blev det en välförtjänt sovmorgon och sen har jag faktiskt inte något inbokat förrän kvällens två valpkurser. En riktig softardag med andra ord! Det behövs ibland.

Det kom ju "lite" snö igår och lika glad som jag blev lika förstörd blev Täppas... Nu vill han inte alls gå ut så det blir bara korta promenader. Men det får väl vara ok när man är pensionär ;)



Täppas har istället fått leta efter små läderbitar inomhus. Efter att han gång på gång hittat dem så gav jag mig fan på att hitta ett ställe där han inte skulle hitta. Någonstans måste han ju ha sin gräns. Efter lite funderande gömde jag läderbiten inne i stereon. Såg noga till att inte röra vid stereon eller ytan runtomkring (öppnade stereon med fjärrkontroll). Oj, vad han letade... Och han hittade den faktiskt inte. Han fick tillslut lite hjälp på traven, jag visade området han skulle leta på. När jag tillsut pekade på stereon så kände han doften och fnös som en tok :)

Jag har kollat lite på utbildningar under våren. Har faktiskt inte hittat något jag känner sådär att jag bara måste gå. Kommer nog ändå ha fullt upp med friskvården. Så det räcker och blir över... Nästa inplanerade hundaktivitet är inte förrän i januari nästa år. Men den som väntar på något gott! Det kan ju dyka upp något skoj till hösten också, vi får se. 

Inga kommentarer: