söndag 30 augusti 2015

Tasstvätt och störningsdofter

Fick mig ett gott skratt efter morgonpromenaden idag =) Jag gick direkt ut i köket för att äta frukost men hör ganska omgående Täppas muttra och det är den där typen av muttrande som betyder att han vill något eller att något inte är som det ska. Jag hittar honom i badrummet där han står inne i duschen. Jag skrattar gott och tackar Täppas för påminnelsen, jag hade ju glömt att tvätta hans tass efter promenaden. Så han tog saken i egna händer. Täppas hatar ju egentligen att bli blöt så jag har klickat honom att frivilligt gå in och ställa sig i duschen för att underlätta tasstvätten efter varje promenad. Så denna gång tyckte han nog att det var jäkligt snålt med klick och godis i duschen och det tänkte han minsann påtala högt och tydligt!

Det mikroskopiska såret är det ingen som helst skillnad på jämfört med tidigare och jag tror inte för fem öre att vad det nu är kommer hitta ut av sig själv. Men vi väntar snällt till på onsdag när vi har op inbokat...



Mer Nose Work/specialsök (alltså vad är skillnaden egentligen...) har det blivit. Testat flera olika störningsdofter men han vet vad han ska göra så vi måste nog vidareutveckla det hela om vi ska komma någonvart. Tidigare i somras fick han leta eukalyptus ute på altanen i Orsa, hade droppat enstaka droppar på staketet som han fick leta efter. Det gick jättebra så jag tror inte jag kommer undan att ta tag i problemet med dödandet av kartongen eller plastbacken där doften finns inuti haha ;) Men det får bli när trampdynan har läkt framöver.

Som störningsdoft hade jag idag hallonsaft (svårast så den fick vara med igen), yoghurt, honung, parfym, rökelse, liten bit av maskrosblad, liten bit av en blomma och till sist lite spirulinapulver.

Inga kommentarer: