tisdag 24 oktober 2017

Färdigfriserad

Denna gång blev det sportfrilla för hela slanten men hur svårt kan det vara att få till en bra ståbild?!? För det första skulle man ju kunna ståträna hunden haha, men det finns ju roligare saker att träna ;) För det andra skulle man kunna kliva ut ur garaget men nu öste regnet ner ute så det fick bli en elegant garagebakgrund...

 



Roade mig med att klippa utställningsögonbryn innan jag tog mitt förnuft till fånga, nu är de några cm kortare.




Inser att jag slarvat en del med ullen på nacke, hals och nedre delen av låren så den sträva pälsen var inte så bra där nu när det övre lagret plockades bort. Men bara att påbörja ett nytt krig med ullen så blir det nog bra vid nästa trimning hoppas jag.

Än så länge har de klippta partierna (öron och benhår) inte mattats av i färgen, är lite orolig över att det ska bli fult men orkar verkligen inte plocka de partierna... Känns dessutom som att det skulle göra ont att plocka öronen (alltså utanpå). Å andra sidan är det ju tydligen genetiskt huruvida pälsen grånar eller inte vid klippning så jag får ta och kolla upp Atles genetik på den punkten. Vore ju najs om det kunde hålla sig svart trots klippning! I-landsproblem på hög nivå...

Inga kommentarer: