lördag 21 december 2019

Sen sist

Det där jag skrev sist med att jag såg ljuset i tunneln var nog bara lite fejkljus, tunneln var inte slut än haha!! Det är bara att konstatera att jag typ städat mig igenom hela hösten, känns inte som att jag har haft tid att göra något vettigt sen början av oktober innan städandet började. Huset är inte sålt ännu (finns liksom ingen sämre tid på året att sälja hus), det är därför jag måste städa och städa och städa inför alla visningar som ofta dyker upp med kort varsel. Och sen får köparen inte lån ens i närheten av vad jag begärt och så har jag städat i onödan... Man bokar väl inte privatvisning av ett ställe om man inte vet att man kommer ha råd med det??? Så mitt humör är väl inte på topp och såklart drar jag på mig en förkylning ovanpå allt...
MEN nu har jag i alla fall landat i Orsa och här är faktiskt lite snö =) Två veckor utan att behöva visningsstäda, fatta lyckan!!! Nu ska jag försöka hitta lite julkänsla också. Här kommer lite bilder sen sist: 

Halvtrimmad Atle som haft nån slags "pälskrasch" och under hösten haft jäkligt dålig päls. Jag bytte från hemlagat till torrfoder för en tid sedan och efter det blev pälsen bara sämre och sämre... Nu får han delvis hemlagat igen och det börjar bli bättre men det tar ju tid.


En enda minivandring har vi hunnit med i höst, men den var i alla fall i nya områden!

Har hunnit med att bli ett år äldre och det blev en chocoholic tårta =)

Väl framme i Orsa var det 14 grader inomhus och Atle var rätt missnöjd. Han la sig med ulltäcke så nära brasan som gick utan att behöva ligga på det kalla stengolvet. Jag försökte lite fint förklara att han absolut inte kan klaga på 14 grader inomhus med tanke på vilket semesterprojekt jag har till sommaren. Han får vara lyckligt ovetandes ett tag till tror jag ;)

Inga kommentarer: