tisdag 6 juli 2021

Ljungdalsfjällen

Befinner mig i Ljungdalen men det blir inte så mycket vandrat =( När jag kom upp var det 29 grader och de följande två dagarna var det också på tok för varmt och ingen vind som håller knott, mygg och bromsar borta. Jag skojar inte, jag har sällan skådat den här mängden blodsugare...

Stugan ligger högt vid trädgränsen och utsikten är finfin =) Dessvärre behövs vind om det ska gå att sitta på altanen utan att ofrivilligt donera allt sitt blod till insekterna.


Har åkt runt lite med bilen här och där, bland annat till en fin sjö (glömde kameran i bilen...) och Flatruet. Ett tips är att INTE besöka Flatruet i värsta turistsäsongen, folk betedde sig exakt så som man omöjligt kan ha missat att man inte ska göra. D.v.s. parkera sina husbilar ute på själva fjället och därmed köra sönder terrängen (det finns särskilda parkeringar för detta) och jaga renar med telefonen... Lite Stekenjokk light skulle jag säga, trist.

Fota renar får man såklart göra så länge man inte jagar dem i full fart...


Hade tänkt snabbrasta Atle här men efter en snabb blick på alla lösdrällande hundar (i renbetesland...) så valde jag att låta bli.




Sen har det blivit lite promenader här runt stugan men det är satans massa knott och varmt... Fint är det i alla fall så man kan nästan låtsas att man är ute på tur haha!




Jag går på vägen och Atle promenerar i vattnet som rinner bredvid =)


Igår kväll blev det väderomslag med buller och bång och idag blev det faktiskt en tur, ska försöka få kameran att samarbeta, jag är lite rädd att den dragit sitt sista andetag... Eller om det är datorn det är fel på, de är i ungefär lika stort behov av utbyte haha. Vi får se =)

Inga kommentarer: