onsdag 25 augusti 2021

Huvudbry

En kund hörde av sig och berättade att hon misstänkte att någon annan utgav sig för att vara "DogSpirit". Hon länkade till en hemsida som är en slags portal med olika hundföretagare, och här fanns alltså "DogSpirit i Åkersberga". WTF??? Det skumma är att alla kontaktuppgifter till företaget stämde, bortsett från att min privata hemadress stod som besöksadress. Men det var en främmande logga (jag har inte ens en logga) och flertalet bilder på hundkurser som verkligen inte skett hos mig. Dessutom en dåligt formulerad beskrivning av företaget.
Alltså, jag förstår verkligen inte syftet med att göra såhär, för om en kund försöker kontakta "DogSpirit i Åkersberga" (jag bor visserligen i Åkersberga men har inga kurser här...) så kommer man ju till mig så personen som lagt upp denna sida tjänar ju inget på det? Och har troligtvis inte sabbat något heller vilket är det viktiga. Men varför har hen gjort såhär? Är det något jag missar?

Jag försökte ringa den här portalen men fick bara till svar "numret du söker har ingen abonnent" och blev än mer misstänksam. Fick till slut svar via mejl och eftersom jag har namnskyddat DogSpirit i den här delen av landet så är det ju rent av olagligt för någon annan att använda mitt företagsnamn, så nu har de plockat bort sidan. Men de vill inte svara på vem som lagt upp sidan, när det skedde osv. Cold case med andra ord...

Inga kommentarer: