onsdag 16 november 2022

Höstmarknad & fjälltur

På höstlovet blev det även en tripp till Vemdalen för att botanisera runt på höstmarknaden som i år var väldigt mycket större än förra året. Jag har länge letat efter en rentavla och inte riktigt hittat rätt men nu hittade jag en som jag gillade. När jag kom tillbaka till Orsa visade det sig att jag har ytterligare två tavlor med fjälltema från samma konstnär, en med ett ledkryss på vintrigt fjäll och en med en myskoxe på fjället =) Jag har ju en önskan om att någon gång få se en vild myskoxe på fjället...


Sofias galleri / Sofia Ohlsén


Efter marknaden bar det iväg till Storhogna för en liten minifjälltur. Alltså Vemdalen ligger verkligen inte i topp på min önskelista när det gäller fjällturer men är man ändå där så är det trots allt bättre med en Vemdalstur än ingen alls =)  Gick till samevistet och tillbaka, hade någon tanke om att gå vidare till Fallmorans vattenfall men solen dalar ju snabbt såhär års så tiden räckte inte till.






Hm, kartan var rätt överflödig...







Fjällbjörkar har en tendens att växa lite som de själva vill istället för att göra som alla andra träd och växa rakt upp. Sånt gillar vi =)







Samevistet






Sen bar det av hemåt med ett depåstopp i Sveg för ett besök hos Vuaja och lite shopping till Atle. Några ben med renkött, lite älgkex och nöthjärta så var han nöjd!

Inga kommentarer: