torsdag 19 april 2012

Fyspass i skogen

Har börjat gå "offroad promenader" med Täppas i skogen. Nu brukar vi iof traska omkring i skogen ändå men de här promenaderna är mer tänkta som fyspass. Täppas tycker nog jag är helt knäpp som letar upp de mest knepiga ställen att gå på. Han får gå i ris och snår, hoppa upp och balansera på stenar, krypa under saker, hoppa över saker, cirkulera runt trädstammar, klättra uppför sluttningar, gå nerför och sidledes på samma sätt mm, mm. Allt i olika gångarter men främst skritt, det är ju då man kommer åt alla muskler bäst.
Lite svårt att veta hur långt vi går bara, får rota fram stegräknaren så jag får ett hum om sträckan.
Tanken är ju att träna upp honom inför sommaren men det är fasiken inte helt lätt att hitta fjällmiljö här i Täby ;)

På hemvägen kom vi ut på ett motionsspår och Täppas ställde sig och tokstirrade på en pinne som låg mitt i vägen. Bara det att pinnen började slingra i väg i serpentinrörelser och jag fick himla bråttom att kalla in Täppas! En stor fet huggorm var det...

4 kommentarer:

Maria/Furface sa...

Ja de där "pinnarna" är inte kul att träffa på. Meja blev biten för en vecka sen precis utanför vår grind.

Susann sa...

Usch! Blev hon inte dålig??

KerstinBrunoNIlaq sa...

Eller så laddar man ner en "sport-app-gps-grej" på mobilen som spelar in sträckan och höjdskillnad =) Typ sportstracker eller google.

Susann sa...

Haha, ja det skulle jag kunna göra om jag hade den typen av telefon ;) Lever ju fortfarande på stenåldern med vanlig hederlig gammal mobil... Men en iphone är på G!