fredag 17 maj 2013

Löttingekullen

Skulle ha gått en promenad till Löttingekullen (Täbys högsta punkt) imorse för att köra lite klättring med Täppas. Insåg dock halvvägs att det var alldeles för varmt så det blev inget med det =(
Annars är det ett bra ställe att gå på om man vill ha klippliknande terräng, det påminner lite om öar ute i skärgården. Täppen brukar få klättra uppför och nerför, hoppa från sten till sten osv. Det ser ju ofta ut så på våra fjällturer så det måste tränas. 

Ser ni Trollet? Han är väl kamouflerad... 
Måste se till att träna mig själv också. Kondisen är det inget fel på men att gå nerför i branta långa nerförsbackar, det är inte min starka sida. Mina ben brukar DÖ när jag går nerför Fulufjället, så det vore trevligt att slippa den känslan i år. Ska bara hitta en backe som är tillräckligt hög och brant.
Måste även börja gå med ryggsäck, förra året var ryggen inte van att ha tung rygga på sig. Men jag hatar att gå med ryggsäck så risken finns att jag slarvar i år igen... Och istället svär över ryggont halvvägs upp på fjället haha ;)

Inga kommentarer: