måndag 4 november 2013

Yas Marina

Kollade statistiken här i bloggen och blev ganska förvånad när jag såg att de inlägg som handlar om Formel 1 hamnar rätt högt upp. Varför vet jag inte men jag inbillar mig att det kanske finns lite F1 intresse hos mina läsare trots allt ;)

Så till helgens race på Yas Marina i Abu Dhabi... Det är en av mina favoritbanor, den är så häftig på alla sätt och vis. Årets race blev dock bara pannkaka. Kimi kvalade in på en bra 5:e plats. Men bilen gick inte igenom kontrollen efter kvalet, när golvet utsattes för tryck sviktade det mer än 5 mm där gränsen går. Detta är inget som på något sätt gett någon from av fördel men regler är regler. Kimi blev bestraffad med att starta längst bak i söndagens race. Istället för att sikta på seger blev nu målet att ta så många poäng som möjligt för att slåss om andra platsen i VM. Och vad f*n tror ni händer i första kurvan??? Liten kontakt med en Caterham och så pajade hela hjulupphängningen. Så var det racet över efter bara några hundra meter =(

Två glada Red Bull förare (1:a resp 2:a i racet) leker lite efter målgång. Det där motorljudet är terapi för själen!!

Inga kommentarer: