lördag 30 november 2013

Shoppingtur i stan

Igår tog jag med Täppas in till stan för att prova ut en tröja till honom. Har gett upp försöken att gissa mig till hans storlek så nu fick han följa med själv.

Det hela började ju mindre bra med att Täppas blev påflugen av en smällfet lakelandterrier med ett sju jäkla temperament. Varför i helvete hade kärringen den hunden lös??? Hon kom såsande i sakta mak medans jag stod där och höll hennes rabiata terrier i nackskinnet. Hittade i alla fall inga sår på Täppas så antingen gick det inte hål eller så skrek han för att han blev rädd. Tur för tanten att jag inte lär träffa på henne igen...

Sedan träffade vi en urmysig schnauzertik som Täppas fick hälsa på och han blev sig själv igen. Dvärgschnauzer träffar man ju med jämna mellanrum men schnauzer är inte lika vanligt så massa schnauzerbabbel blev det. Känns inte som att de är alltför olika de där raserna ;) Sen såg vi faktiskt en Husky också, det är inte varje dag jag ser mina tre favoritraser under en och samma promenad!

Vi mötte upp Viktoria med Kiro och Bella. I första affären hittade vi en svart tröja som passade bra. Sen gick vi vidare till en mer exklusiv affär. De hade visserligen väldigt mycket att välja mellan men i ärlighetens namn var det inte mycket jag kunde tänka mig att prova på Täppas. Eller kan det kanske vara snyggt med en kostym med tillhörande fluga?!?
Ska kläderna vara dekorerade ska det vara med nitar eller döskallar, annars får det vara. Vi hittade tillslut en randig tröja som får fungera framöver. Täppas och Bella fick likadana fast olika färg, måste fota dem någon gång när de båda har tröjorna på :)

Halsduken ska jag antingen sprätta bort eller se om jag kan vira upp på halsen så blir han lite extra varm där.

Inga kommentarer: