onsdag 2 april 2014

Äntligen en GoPro!

Jag var nyligen i Göteborg och passade på att gå på Nordic Outdoormässan (missade dock den coola invigningen när de gick på highline högt upp mellan Gothia Towers). Det fanns en himla massa skoj om man är intresserad av klättring (boulder, topprep och klippa), slackline, parkour, trailrunning, freeride, kajakpaddling, stand up surf, fjällvandring, geocaching, äventyrsresor mm, mm.

Shopping fanns i mängder och jag fastnade ju såklart i GoPro montern ;) Det blev en GoPro3+ Black Edition, en actionkamera som både tar vanliga bilder och filmar OAVSETT väderförhållanden.
Den är vattentät ner till 40 meters djup, tål rejäl kyla och värme. Den är stöttålig och pajar inte i första taget. Den är yttepytteliten (6x4 cm) och smidig att ta med sig. Det finns en miljard olika fästen att köpa till så att kameran kan fästas på t.ex. en hjälm, stav, hundsläde eller sele, på en paddel, under båten, you name it...
Det jag gillar skarpt med min version är att den har en fjärrkontroll så att jag kan styra kameran från avstånd. Perfekt på rallyt då jag kan placera kameran riktig nära vägen där man själv inte får stå. Och äntligen kan jag filma hundspannsturer i snöslaskväder för det gick ju mindre bra sist...


Den använder lite annan teknik än vad jag är van vid så jag håller på och lär mig. Men jag har provfilmat lite och me like ;)

Inga kommentarer: