onsdag 9 april 2014

Skitväder

Det här vädret är det värsta tänkbara att jobba i, när det är runt nollan och ösregnar på tvären... Stod ute i tre timmar igår kväll och även om varken kläder eller skor släpper in vatten så är det ändå råkallt och bara allmänt uschligt!

Aprilvädret har fortsatt idag och eftersom jag inte haft något inbokat så har det blivit friskvårdsplugg. Nervsystemet är liiite för avancerat för att det ska vara jätteskoj ;) Det centrala nervsystemet, perifera nervsystemet, somatiska nervsystemet, autonoma nervsystemet, neuromuskulära nervsystemet, sensoriska nervsystemet, sympatiska nervsystemet och parasympatiska nervsystemet. Håller på att lära mig hur de olika nervsystemen styr olika funktioner i kroppen och hur de samarbetar eller inte samabetar med varandra. När jag väl greppat hur allt fungerar i friskt tillstånd ska jag ta tag i vad som går snett i nervsystemet vid sjukdom eller skada. Puh... Känner att jag måste ge mig själv någon form av belöning om jag klarar slutprovet i september =)

Inga kommentarer: