måndag 19 maj 2014

Överansträngning

Jahapp, då har jag fått en diagnos på min fot. Det är en överansträngd muskel med tre överansträngda senfästen. Tydligen en vanlig löparskada som gör gräsligt ont (jo tack, jag vet). Hade jag kommit tidigare hade jag fått antiinflammatoriskt och kryckor men det är lite sent nu. Hon frågade iof om jag ville ha kryckor ett tag framöver för att avlasta foten... Tack, men nej tack!! Har jag haltat mig igenom det värsta ska jag nog klara mig även framöver ;)

Jag ska nu vila i 1-2 veckor till (det där med vila hörde jag inte, jag ska ju ut och resa) innan jag kan börja öka på promenadlängden. Gissningsvis kan jag börja springa lite lätt igen i slutet av juni. Så det är bara att säga hejdå Stockholm Trail =( Surt. Det här innebär ju även en himla massa ofrivillig vila för Täppas, vilken fantastisk uppladdning inför fjällturerna. Gah!!!

Inga kommentarer: