söndag 28 september 2014

I svampskogen

Idag tog vi en tripp ut till Bogesund för att plocka svamp. Det var ganska utplockat men vi drog oss in i mer svåråtkomliga delar av skogen och där hittade Täppas flera bra ställen med både trattisar och gula kantareller. Medans jag plockade nosade han upp nästa ställe... Bekvämt måste jag säga =)

Det var lite kul att se när han hittade de gula kantarellerna, det är ju främst de gula jag använde i träningen för många år sedan (trattisarna hittar han liksom på köpet). Han blir så glad när han hittar de gula och är verkligen mån om att jag ska se det så att han kan få belöning! Jag belönar ju även trattisarna men de verkar inte ha samma värde som de gula.

Påsen fylldes och det blev ca 1 liter.

En härlig skogspromenad i finfint väder! Täppas fick klättra, skritta i ris, balansera på stenar & stockar och ibland skrota omkring som han ville. 




Slängde en blick i kalendern och det här med ljuva oktober och att allt skulle lugna sig lite då kan jag nog glömma... Får satsa på november istället. Men jag har iaf helgerna lediga och sen höstlovet som jag ser fram emot. Och så är ju hösten äntligen här och sommaren ett minne blott! Snart vinter och snö med andra ord =)

Inga kommentarer: