lördag 22 november 2014

Ett WRC farväl :'(

Vet inte varför det här inlägget inte publicerades i söndags när jag skrev det men, men, gör ett nytt försök nu då...

Har precis sett årets sista WRC tävling, i Wales. VM var ju avgjort redan innan men Ogier slog till med ännu en seger!

En väldigt tråkig nyhet är att duktiga och välkända Mikko Hirvonen idag körde sin sista WRC tävling. Nyheten kom som en chock för en vecka sedan... Mikko är en av de förare jag verkligen brukar se fram emot att se under Rally Sweden.
Han tackas världen över av alla rallyfans, 13 år i WRC är inte dåligt det! Tyvärr har han ju aldrig lyckats vinna VM men jag tror han varit 2:a hela fyra gånger. Han är en av de bästa och jag hoppas för allt i världen att han inte lägger motorsporten på hyllan (i mina ögon hade han mer att ge i WRC) och att vi får se honom i någon annan typ av racing framöver. RX är väl kanske inte en helt vild gissning.

Det var i alla fall kul att Mikko körde grymt i Wales och kammade hem en andraplats! Den ständiga tvåan...

Inga kommentarer: