lördag 22 november 2014

Grevinnan och betjänten i hundversion

Härom dagen gick Täppas omkring och letade efter godis som jag gömt och i sin iver snubblade han över allt som låg på golvet (sina leksaker). När han insett att han hittat allt godis så var han på väg tillbaka mot mig men mitt i hans väg låg en liten bandyboll. Jag tänkte att snubblar han över den också är det dags att börja bli orolig...
Men han spände blicken i bollen, klev onödigt högt över med frambenen, fäste blicken på mig och gick sakta men väldigt medvetet högt med bakbenen över bollen. Sedan fnös han nöjt ungefär som för att säga "HA, jag klarade det" och travade vidare mot mig. Ungefär som grevinnan och betjänten på nyårsafton (han som snubblar över björnens huvud på golvet). Skulle haft det på film det såg så himla kul ut!!

Inga kommentarer: