måndag 14 december 2015

Mässan

Igår blev det en kort tur in till mässan. Började med att spana in schnauzrarna och sen gick jag vidare till dvärgschnauzrarna. Brukar sällan stå ut särskilt länge vid utställningsringarna men det är ändå kul att se alla vovvar!

Schnauzer p&s

Sen tog jag en sväng bland alla shoppingmontrar och hittade så bra selar och nya roliga belöningsleksaker. Tyvärr bara anpassat för stora hundar men när det gäller leksakerna borde jag kunna göra dem själv i mindre version. Hade jag bara tid, ork och kunskap skulle jag tveklöst göra en egen kollektion med bra hållbara selar, täcken, leksaker mm. för små hundar. UTAN strass, blingbling etc. Och det ska inte finnas en gnutta rosa på haha!

Kul att en av lördagens rallyklasser vanns av en dvärgschnauzer! Ingen mindre än Messi himself som jag dessutom träffat som 6-veckors valp eftersom han kommer från en väns uppfödning =) Var sjukt sugen på en valp i den kullen och hade jag vetat vilka arbetsvovvar det skulle bli så hade jag inte tvekat...

Som alltid träffar man på folk från landets alla hörn och sen var jag tvungen att skynda hemåt.

Inga kommentarer: