söndag 11 juni 2017

Hundbadet

Igår träffade vi Jasmin och Nova för att ta en promenad och förhoppningsvis få Atle att ta ett bad i sjön med draghjälp av Nova. Planen var hundbadet där de skulle kunna röja fritt men det var lite väl tight med hundar där så vi gick en sväng först för att sedan göra ett nytt försök. Jag är inte jätteförtjust i att trycka ihop ett gäng främmande hundar på liten yta så jag brukar undvika rastgårdar och liknande. Men när vi kom tillbaka var bara grandisen Vilda där, ni vet lokalkändisen med sin fotograferande husse =)

Nova spurtade direkt ner i vattnet men Atle hade bara ögon för fina Vilda, han blev störtkär!

Nova simmar omkring med sina pinnar...

...medan Vilda och Atle står på torra land och undrar vad hon pysslar med.


Nova fortsätter sitt race på land...

...medan Vilda ger Atle en lektion i mitt och ditt.
V: Nu ska du få lära dig Atle... När jag har pinnen såhär, då är den min.
A: Aha, ok! Men jag kanske kan få titta lite...

V: Nej.
A: Ok, ok!
V: Men om jag sen lämnar pinnen och går... då är den din.
A: Aha ok. Men jag vill nog hellre lukta i din bak =) 

Plötsligt händer det! Atle testar Nova leken och hämtar en pinne, flera gånger faktiskt! Ingen simning ännu men han gick i till magen.

Sen lyckades han t.o.m. få igång Vilda i lite lek!
Ibland lyckas man ta den perfekta bilden!


Efter ett tag kom det fler hundar och jag misstänkte att det redan pyrde av trötthet i Atles hjärnkontor så innan det började brinna gick vi vidare. Atle passade på att plaska lte längre bort också, det var ju rätt kul det där med vatten ändå =) 

Anledningen till att jag vill ha honom trygg i vattnet är dels att det är ett bra sätt att svalka sig på när det är varmt, det är även perfekt fys och rehabträning. Men framöver ska han ju lära sig att sitta på SUP'en och förr eller senare kommer han/vi plurra ;) Egentligen skulle han fått vattenträna på Fridas sim under våren men att plocka in honom inomhus med en främmande människa är ett projekt i sig och att dessutom "kasta" honom i simmet samtidigt blir bara dumt så vi får lösa det på annat sätt, det kommer bara ta lite längre tid.

Inga kommentarer: