måndag 26 juni 2017

Midsommar

Midsommarhelgen tillbringades i Orsa. Vädret visade sig från alla sina sidor, det enda vi inte fick uppleva var väl snö. Det får bli en helg i bilder:

Kan man säga att man lyckats med hantering och pälsvårdsträning när hunden somnar under trimningen?! Svar ja =)
 
Atles eget bidrag till midsommarbuketten!

Min tanke var att han skulle lägga sig i korgen (där filtarna från början befann sig) och sova. Han hade andra planer.

Det gick inte bättre nästa dag =)
 
Hade så kul åt den här situationen! Kom hem från kvällspromenaden och Atle får tokfnatt och springer en miljon varv fram och tillbaka i världsrekordfart. Mitt i allt fastnar flexit i nyponrosbusken och Atle springer 50 varv runt busken och sitter tillslut fast. Sitter som bäst och försöker trassla ut honom när jag ser att han bli allt mer stressad och hör kliv bakom mig. Vänder mig om och ser hela kogänget komma springandes, de är så ruskigt nyfikna på Atle... Inser att det inte är så lyckat att Atle sitter fast 2 meter från korna så krånglar ur honom ur selen och slänger in honom i huset. Sen går jag ut och befriar nyponrosorna från flexit (titta noga så ser ni att busken är lite märkligt ihopsnörd i mitten haha!). Det var nog kvällens happening för korna ;)
 
"Storstupet"

"Helvetesfallet". Atle fick sitta i famnen när jag gick ut på bron, lite småläskigt först men bättre sen. Vi har inga sådana broar här i trakterna så det gäller att passa på när tillfälle ges.




Nu är det slutspurt innan semestern börjar!

Inga kommentarer: