tisdag 19 september 2017

Grövelsjöns revansch, fredag

Efter förra besöket i Grövelsjön kände jag mig lite snuvad på upplevelsen av allt jäkla regn och dimma som dolde de höga fjälltopparna. Så det fick bli ytterligare ett besök med förhoppning om bättre väder och tanken var att försöka pricka in de fina höstfärgerna. "Norge-fixade" Atle också då det såg lite roligare ut på Norska sidan =)

Kom upp på fredagen till en svinkall stuga, brr... Man får liksom inte ha för höga förväntningar på stugorna här uppe, snarare får man vara glad om man har tak över huvudet, rinnande vatten och WC. Atle hade sjukt mycket spring i benen så det blev en kvällspromenad längs Linnéstigen, upp till norska gränsen och tillbaka. Det skulle finnas en mindre stig längs en så fin bäck med små vattenfall men den bäcken var uttorkad.. Hur som helst sken solen och fjället var sjukt fint i alla höstfärger!





 








Middag utomhus i 8 grader är inga problem, rena rama lyxen att slippa ösregnet från sist! Atle höll sig sysselsatt med sitt buffelben och när det blev kallt fick han sitta i knät och smaska chips =)



Mitt i natten vaknade jag av möss som sprang i väggarna vid golvet. Döm om min förvåning när den fyrbenta råttfångaren förskräckt skällde till och flög upp i sängen. Där satt han och stirrade på golvet i några minuter innan han kom och la sig på huvudkudden. Knasiga hund, får nog påminna honom om vilken hans ursprungliga arbetsuppgift är haha ;)

Inga kommentarer: