måndag 6 november 2017

Ändrade planer

Utöver vandring i Idre hade jag tänkt mig en tripp till Grövelsjön och även Yningåfallen men det var ju bara att tänka om. Någon låglandsvandring då kanske? Åkte bort mot Fjätervålen för att hitta någon led men det visade sig vara lite väl mycket snö även nere i skogen... Atle trampade igenom skaren och fick snöklumpar i benhåren. Det var bara att vända och istället kikade vi in i en öde fäbod där det fanns massa spännande lukter. Atle smög på skakiga ben in i grisarnas hage men luktade desto mer självsäkert på kaninburen. 

Leden mot Städjan, en liten promenad blev det i alla fall =)

Här luktar det kanin...

Tänkte att lilla Fjätfallen borde vara ett säkert kort men vägen var oplogad och det fanns bara hjulspår i snön. Mittensträngen var hård och frusen och skrapade i underredet på bilen men va fan, terrängvolvon fick kämpa lite ;)


Lilla Fjätfallen

Framsteg! Atle kan tycka att det är lite läskigt med dånande forsar men denna gång gick han helt själv över bron som går över forsen. Sist tvärvägrade han =)








Luncherna intogs vid Burusjön (nedanför Nipfjället) och vid en sjö vid Gränjesåvallen (nedanför Städjan). Nästa år får jag nog kolla upp snöläget lite bättre, hur många höstlov har jag inte varit här uppe när det varit fullt vandringsbart (även för en skäggis) om än lite kallt? Men, men, jag fick min efterlängtade snö i alla fall ;)

Lunchpaus

Inga kommentarer: