måndag 5 februari 2018

Letar kurser

Nu när Atles kurs är slut så är jag på jakt efter nya kurser, han behöver fortsatt träning i grupp. Jag SKA få honom att klara av sådan miljö så att jag kan börja gå utbildningar igen och lite mer avancerade och roliga kurser. 2017 var nog det första året någonsin som jag inte gick en enda hundutbildning =(
Nu på vintern är det mesta inomhus och det fixar han inte ännu. Så jag kikar på våren men som vanligt är det svårt att hitta kurser dagtid vardagar. Kvällstid jobbar jag ju och de helger jag inte jobbar åker jag ofta bort. Men jag har i alla fall bokat in oss på ett prova-på-tillfälle i dogparkour och sedan en kurs i rallylydnad, båda i slutet av mars. Sen får vi se vad vi hittar för skoj utöver det.



Löptiksstressen börjar avta lite nu (tack gode gud för det). Han börjar bli kontaktbar på promenaderna, kan koppla av inne och är inte lika pipig längre. Nu ska bara magen återhämta sig också... Träffade några av Atles hanhundskompisar idag och matte var typ helt knäckt över alla löptikar, hennes hanar var också värre än vanligt så det var ju skönt att höra =) Då kanske jag kan lägga funderingarna på kastrering på hyllan ett tag.  

Inga kommentarer: