lördag 23 mars 2019

Bogesund!

Var bara tvungen att kolla läget ute i Bogesund och jajjamen, det var utan tvekan vandringsklart! Måste vara rekord, har aldrig gått där ute i mars...  Lite snö och is här och där men verkligen inte mycket. Rätt blött och geggigt var det men inte värre än att man bara kan ta en omväg förbi det värsta. Atle däremot ska ju prompt gå rakt in i geggamojjan... Jag låter honom göra det, en vacker dag kommer vi vara tvugna att klafsa fram i lervälling så det är ju bara bra om han gillar det =)

Han har ju lärt sig rutinerna inför vandring och när han fick på sig vandringsselen och släpptes ur bilen var glädjen total haha! Han for omkring och studsade som en studsboll, körde björkrace och hade diverse glädjetjut för sig.

  



Har fixat en hållare till iPhonen nu också så passade på att filma om en del av Dog Parkour beteendena och såg till att jag själv kom med på dessa filmer. MEN haha, jag har ju flexikoppel på vandring och det är strikt förbjudet när man tränar Dog Parkour. Man måste alltid kunna vara beredd att hjälpa och stötta hunden (om hunden t.ex. skulle tappa balansen eller vara på väg att ramla ner) med händer, koppel etc. och har man flexi på så gör det allt svårare. Så den nya omgången av film måste jag göra om IGEN med ett vanligt fast koppel haha. Ja jösses...
Alltså jag ska givetvis inte ha flexi när vi tränar sånt här men de beteenden vi filmade nu var så pass lätta och i princip omöjliga att göra sig illa av så jag känner inte att flexit var någon risk. Så det får bli tredje gången gillt med filmningen framöver då!

Inga kommentarer: