måndag 22 april 2019

Lata dagar

Snacka om otur när man är ledig en vecka i bästa tänkbara väder och då måste vovven ta det lugnt och vila tårna... Jaja, bättre att det sker nu än mitt under vandringssäsongen! Men nu får det vara färdigvilat, har inte sett minsta konstigt steg på över en vecka så det får vara fritt fram nu.

Liten Atle och stor Dalahäst


Matberikning... Inte en enda måltid har han fått i matskål, vad gör man inte för att dränera lite energi med enkla medel. Här finns lunchen utspridd över snön.

Ny slags huvudkudde
 
Smältvatten finns i mängder på tomten och Atle ville bada. Okidoki tänkte jag och lät honom bada. Tills jag hörde frustande ljud och undrade om han försökte sig på nåt slags drunkningsförsök med huvudet under vattnet? Ska precis gå fram och dra upp huvudet för att se vad han håller på med när han tittar upp på mig med munnen fullproppad av något medans vattnet rinner över hela huvudet... Men vafan nu då tänker jag och får sedan roa mig med att plocka ut säkert 4-5 älgskitar ur munnen, lagom mosiga ;)

Idag var det 22 grader i skuggan. I norra Dalarna 22 april... Jag har sagt det förut och säger det igen - jag vill INTE ha en upprepning av förra årets värme!!!

Inga kommentarer: