måndag 24 juni 2019

Midsommar

Jag känner att jag ligger efter med bloggandet och inte så lite heller. Får se vad som hinns med men först ut blir i alla fall lite mer vandring. Midsommar spenderades i Orsa och sen bar det av till Femundsmarka Nationalpark i Norge, intill Grövelsjön.

Första dagen blev det en halvlång fin tur som jag gått tidigare men nu var planen att vi skulle upp på en liten topp. Vädret ville annorlunda... Det började bra med sol och lagom varmt men när vi var uppe på "förtoppen" så drog det in ett mullrande oväder (jo, jag hade sett det närma sig men trodde att vi skulle hinna både upp och ner från toppen). Det regnade, snöade och haglade om vartannat. Haglet var så pepprande att Atle blev rädd och fick söka skydd under mig. Det drog ju över men nästa omgång var inte långt borta så vi gav upp projektet topptur och knatade tillbaka ner i dalen.






En liten bit av paradiset






Oväder på ingång

Juni eller oktober, det är frågan...

Måste sortera lite bilder innan jag skriver om nästa tur, då blev det minsann topptur på riktigt =)

Inga kommentarer: