tisdag 28 december 2010

Läsvärt

MyDog har i samarbete med SKK, SBK, Agria och Royal Canin bjudit in Cesar Millan till Sverige. Att SBK är med är ju lite intressant eftersom det står i deras dressyrpolicy att de tar avstånd från elhalsband och stackel, att de eftersträvar positiv förstärkning. Men nu är de alltså med och bjuder in en "hundtränare" som flitigt använder sig av både el, stackel och andra korrigeringar...

Idag har Linn skrivit ett alldeles strålande inlägg i sin blogg, om Cesar och hans metoder. Dessutom finns några filmer med rent svammel från Cesar och efter att ha sett dessa filmer kan jag verkligen undra (ännu mer än tidigare) hur så många kan avguda denna man. Hos mig väcker han bara ilska och irritation, de program jag försökt se har gett mig huvudvärk resten av kvällen. Och när det gäller den tredje och sista filmen i inlägget, där han tydligt misshandlar en hund med elchocker.. ja, vad ska man säga? In och läs: http://hundlycka.blogspot.com/


För ännu mer info finns nu också denna sida: http://nocesarmillan.weebly.com/index.html med flera läsvärda artiklar av kända hundprofiler (vettiga sådana).

2 kommentarer:

Christina sa...

Bedrövligt att de viker sig för ett namn och osunda metoder. Ska de anamma hans budskap eller vad?

Susann sa...

Nej, det tror jag inte men det är illa nog att de är med och bjuder in honom till Sverige. I och med detta så kommer ju Cesars metoder få ännu mer fäste här :(