fredag 18 februari 2011

My car!

Äntligen!!! Nu kan jag åka vart jag vill när jag vill utan att behöva planera så att bussar, tåg, tunnelbana mm. klaffar. Slipper stå i kyla och vänta på bussar som är försenade eller aldrig kommer. Allt sånt krångel är ett minne blott!

Volvo V50 1,8 Flexifuel -06





Den är superfin och har inte många år på nacken, vågar ju knappt använda den haha. Xenonljus är perfekt på mörka Orsa vägar. Backsensorer, farthållare, motorvärmare mm. På bakrutorna finns solar plexius, tonade plexiglasskivor som kan plockas bort t.ex. på vintern. Men på sommaren är det perfekt, Täppas blir glad att slippa solen. Bagageutrymmet är stooort, det behövs om det ska få plats två hundar (ja, än så länge bara en) och all min packning när jag är ute och åker. Det är en miljöbil (flexifuel - bensin/etanol) så jag behöver inte betala trängselavgift in och ut ur stan =)

Nu håller jag på att leta efter en bra bur att montera in för Täppas, om någon har tips på krocktestad bur av bra kvalité så hör av er!

4 kommentarer:

Maria/Furface sa...

Grattis till nya bilen! Den är verkligen jättefin. Själv är jag billös, min gamla trotjänare rasade igår på väg till kursen och blev idag bogserad till verkstad. Framtiden är ännu oviss...

Susann sa...

Vi får hoppas att din bil repar sig. Jag vet hur det är att vara billös, det är inte kul!!

Anna sa...

Kolla på MIM eller Artfex :)

Susann sa...

Haha, precis de två jag valde mellan och en MIM har införskaffats!