onsdag 26 oktober 2011

Hälsokontroll x 2

Idag har det genomförts två olika hälsokontroller, båda med mycket bra resultat!

Dagen började med besiktning av bilen och det visade sig att den mår alldeles utmärkt =) Sprillans nya vinterdäck har den fått också så nu ska vi nog hålla oss på vägarna i vinter ;)

Vid dagens andra hälsokontroll var det Täppas tur, återbesök hos Anna Holmgren. Sist hon tryckte på ryggmuskulaturen hukade han rejält och ömmade. Idag märktes knappt något! Samma med låren, där har han dessutom ökat med två cm i muskelomfång/lår. Han är fortfarande spänd här och där men det är sååå mycket bättre!
Jag tog upp mina fjällvandrarplaner inför nästa sommar (tänkte ju släpa med mig min då 9-åriga hund upp på Städjan mm) och enligt Anna finns det hopp! Hade nästan trott att jag skulle få hålla mig till "fjällvandring light" (precis som den här sommaren) men fortsätter det gå framåt i den här takten så kanske det kan gå vägen trots allt!

Vi fortsätter med alla rehabövningar, novafonen, simningen mm. Allt tar ju sån tid och inte är det gratis att plaska i bassäng, men så länge det ger resultat så är det värt det.
Vi fick en ny övning också, kul att prova något nytt! Han ska balansera uppe på en pilatesboll. Vi har ju nosat lite på det här tidigare när han fått balansera på nyckelpigan:


Men nu ska det bli mer på allvar och pilatesboll är ju betydligt svårare. Vi får se vad han säger... Han har ju iaf positiva associationer till de där bollarna efter all bollvallningsträning!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad härligt, tur at jag ska o träna idag, får väl börja med "hårdträning" snart inför nästa sommar, om jag känner er rätt ! Vi ses ikväll, Lena