onsdag 5 oktober 2011

Hö och halm skänkes

Eftersom jag nu är kaninlös så har jag ingen användning för det hö och halm som står i förrådet. Det är inte jättemycket men det är lite mer än en halvfull stor säck hö och sen är det halm som räcker till en stor utebur. Finns för avhämtning i Täby!

Får se till våren om det flyttar in en ny kanintok här =) En sak är i alla fall säker - det blir ingen mer vädur. De är supertrevliga men tyvärr kraftigt överrepresenterade när det gäller tandproblem. Jag har fått ta bort två (en dvärg och en fransk) av mina tre vädurar p.g.a. tandproblem som tillslut inte gått att lösa på vettigt sätt.
De raser jag funderar på är holländsk kanin, japaner, gotlandskanin och engelsk scheck. Om någon har erfarenhet av dessa raser, eller kan rekommendera en annan trevlig ras, så får ni gärna höra av er!

Inga kommentarer: