måndag 2 juli 2012

Sorkarna har vaknat

Landade i Orsa igår och som vanligt åkte jag hemifrån i solsken och kom fram i ösregn... Jaja, det är iaf bättre väder idag. Morgonen började med en tur uppe i Grönklitt där vi gick runt Rädsjön. Hittills i år har det inte varit så mycket sorkar men nu verkar de ha vaknat till liv. Det var små håligheter överallt och Täppas hade mer än gärna kört ner nosen i vartenda sorkbo. När jag började muttra om "anti-sork-träning" blev han lite mer medgörlig och traskade vidare.




Passade även på att inviga mina nya vandrarkängor. De gamla börjar ta in vatten så det var dags för ett par nya. Oj, oj vilken skillnad jämfört med de gamla! Jag kommer sväva fram över bergen i sommar... De var perfekta men behöver gås in lite så jag räknar inte med att kunna använda dem på de närmsta fjällturerna. Men tids nog =)

Haglöfs Solid Lite Q GT

Inga kommentarer: