tisdag 28 augusti 2012

Måndag

9-11:30 Efter en oplanerad sovmorgon (nej, jag försov mig inte, var bara äckligt trött) så var det dags att klippa en dvärgschnauzer. Denna vovve är en utav de knepigare, han anser inte att han ska bli varken klippt eller petad på ;) Så det är ett litet projekt varje gång men det blir sakta bättre.

13-16 "Kontorsjobb", d.v.s. bokföring, anteckna alla jobbmil med bilen, annonsering, uppdatera hemsidan, svara på mail och i telefonen, ta emot kursanmälningar, kontrollera betalningar, betala räkningar, maila ut kurskallelser och utvärderingar, planera kurserna, planera och pussla ihop höstens kursscheman, stämma av med dem jag hyr träningsplan och lokal av, ha koll på egna utbildningar, gnälla när tekniken inte vill samarbeta, förklara för telefonförsäljare att jag inte är intresserad, mm, mm. Sånt här tar betydligt mer tid än vad man kan tro.

18-20:30 Kurskvällen började med andra tillfället på en kantarellsökskurs. Deltog gjorde en entlebucher sennenhund, lagotto, portis, gos d'atura catalá, collie och en blandis med många olika raser i sig. Idag tränades det på markeing av svampen och Hugo portis lärde sig det direkt, måste vara nytt rekord ;)
Sedan var det dags för fjärde tillfället på en valpkurs. På denna kurs går två dvärgschnauzrar, en dansk svensk, en collie, en beagle och en vavva. Inkallning stod på dagens schema och jag tycker de var riktigt duktiga! Mot slutet var det ordentligt kallt, snart är det slut på de varma kurskvällarna...
Sam och Musse
22-23:30 Samtidigt som jag tittar på Breaking News med Filip & Fredrik så försöker jag agera tekniksnille och laga lamineringsmaskinen så att jag kan plasta in lite RallyMix skyltar. Men våld löser det mesta och maskinen brummade igång =) Förbereder tisdagens kurser och betar av de sista mailen.

Inga kommentarer: