söndag 19 augusti 2012

Runa

I våras var jag ju och hälsade på en valpkull hemma hos Pernilla. Hon behöll en av valparna, lilla Runa som idag är 5 månader.

Yrvädret Runa


Eftersom jag ska vara hundvakt åt Runa några dagar i september så fick hon idag träffa Täppas för att se hur de kom överens. Runa lyckades snabbt dra igång Täppas i världens lek, det är inte ofta jag ser Täppas springa omkring och tacklas hej vilt =)
Efter ett tag insåg Täppas att Runa luktade extremt gott och kunde inte koncentrera sig på något annat än att uppvakta Runa. Troligvtis är det löp på gång, men trots det tycker jag Täppas var ovanligt intresserad, han brukar kunna umgås med löptikar utan att bli helt okontaktbar. Pernilla får nog ha en plan B, om Runa löper kan vi inte vara hundvakt...
Runa smyger på Täppas

Att springa runt, runt, tacklas och hänga i Trollets skägg var superkul ;)

Ser ut som om Täppas precis fått en snyting haha!

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Hahaha! Man kan riktigt se hur det lyser bus om hela Runa ;) Min lilla virvelvind <3

Hella sa...

Klart man får släppa till lite för en sådan där söt liten fröken och busa vilt! :)