onsdag 5 september 2012

Det går framåt

Jösses, tiden bara flyger iväg och nu var det ett tag sen jag skrev här igen. Ajabaja!

Förra veckan blev jag uppringd av Täppas ordinarie magvet som undrade om jag kunde komma typ på studs! Ja, tack =) Hon hade tittat igenom hans journal och hade en helt annan åsikt om vad problemet var, alltså varken magsår eller pankreatit (iaf ingen allvarlig pankreatit). Nu orkar jag inte gå in i detalj på allt men det är ju ganska lustigt att två olika veterinärer, som tittar på exakt samma journal och provsvar, kommer fram till två olika slutsatser om vad som är orsaken och hur det ska behandlas... Suck!
Så vilken behandling det blir är ju upp till mig... skojsigt värre, jag har ju stenkoll på veterinärmedicin (inte). Dock är det en av teorierna som låter mest rimlig i mina öron och det är även den behandlingen han mått bäst av så valet är inte så svårt trots allt. Sen ska jag bara förklara för den ena veterinären varför jag går emot hennes råd fullständigt men det får bli ett senare problem...

Han mår iaf mycket bättre nu men det har tagit tid att repa sig. Ska börja motionera lite mer normalt nu och äntligen komma igång med lite skojsig träning också!

Sen har jag fruktansvärd Orsa och fjällvandringsabstinens. Hoppas på att kunna gå upp på Fulu en gång till innan snön kommer (för snön kan komma där redan i oktober), men vi får se hur Täppas kondition är framöver. Nästa helg är jag iaf ledig så då åker jag uppåt. Ska hämta hem lite grejer som jag åkte ifrån sist och även "lämna tillbaka" några saker som jag av någon underlig anledning tog med mig hem senast. Hjärnan fungerar inte riktigt när man har bråttom...

Inga kommentarer: