söndag 27 juli 2014

Lite väderkaos

Lagom till dagens F1 race bröt världens oväder ut. Jag älskar den här typen av oväder men just idag var det dåligt tajmat. Blixtarna avlöste varandra, åskan dånade och vattnet bara forsade från en kolsvart himmel. Parasollet blåste rakt in i vardagsrumsfönstret, rena turen att det inte gick sönder.
Jag hade precis dragit ur sladden till datorn när världens åskknall hördes och det bara fräste till i ledningarna. Hela huset blev svart. Internet hade lagt av och inte ens det mobila bredbandet fungerade. Ingen teckning på telefonen... Allt var stendött, minst sagt kris med 15 min kvar till start liksom. Tog vovven under armen och sprang ut i ovädret till bilen och körde genom sjöar hem till brorsan som fick livestreama racet hehe. Dagen räddad :)

Det var ett väldigt bra race måste jag säga. För en gångs skull en bra placering för Kimi med tanke på den i övrigt bedrövliga säsongen för Ferrari. Vem hade gissat att Ricciardo skulle vinna? Men jag säger bara återigen - han kommer ta hem en VM-seger inom de närmsta åren, var så säkra. Marcus Ericsson kraschade dessvärre ut sig, en rätt ordentlig smäll. Kan inte förstå hur förarna bara kan resa sig upp och kliva ur bilen (oftast iaf) efter smällar i de där hastigheterna. Jag åkte rib-båt på Smögen och den maxade 120km/h (omräknat från knop). I en bil känns den hastigheten inte så värst men i en öppen båt var den en helt annan grej. I F1 handlar det om hastigheter upp till 350km/h, alltså  det tredubbla... Fick lite respekt för F1 fart om man säger så.

Nu är det en månads sommaruppehåll och sen är det min absoluta favoritbana, Spa-Francorchamps i Belgien. Därefter är det dags för Italiens GP på Autodromo di Monza, Ferraris hemmaplan. Och det bästa av allt - I will be there!!! 42 dagar kvar...

Inga kommentarer: