torsdag 31 juli 2014

Berit

Låt mig presentera råttan Berit! Täppas brukar ju alltid få välja en valfri leksak när han varit sjuk och denna gång blev det en råtta.



Efter lite klurande över namn så blev det Berit då "råttan" och "musen" redan finns här hemma.Alla dessa leksaker... Täppas är betydligt bättre än mig på att minnas alla namn. Härom dagen bad jag honom hämta "hönan" och han såg totalt oförstående ut. Jag bad honom hämta "hönan" igen och han lommade iväg till leksakskorgen och rotade runt lite. Sen tittade han på mig med en frågande blick. Jag tänkte att antingen har seniliteten slagit till ordentligt eller så heter hönan inte hönan. Nej, vid närmare eftertanke heter den ju "tuppen"... Bad honom hämta tuppen och genast började han ivrigt rota runt i leksakskorgen och kom efter ett tag springandes med tuppen i käften :)

Inga kommentarer: