tisdag 10 mars 2015

Skor och sockor

I lördags åkte bandaget av och det lilla som är kvar av klon ser finfint ut. Just nu är det största problemet att hitta en sko eller socka som inte åker av efter några minuter, jag är uppriktigt förvånad över hur dålig passform och funktion de flesta verkar ha. Helt värdelöst ju!
Det blir ett litet projekt varje gång det är dags för promenad. Först lindar jag en vetrap runt benet med syftet att skon ska få något att fästa kring och att minska skav från skon. Sen sätter jag en plastpåse över för att hålla tassen torr (försök hitta en vattentät sko) och sen själva skon utanpå påsen. För att skon ska sitta kvar lindar jag sedan en till vetrap kring övre delen och upp på benet. Voilà - redo för en kort promenad!

2 kommentarer:

Linn sa...

Ja där borde det väl finnas en bra marknad för en skicklig sömmare? Jag sydde egna strumpor till Nässla, en i fleece under och en i galon till utsidan. Lät de vara så långa att de gick över hasen, var ju liksom ända sättet att de inte skulle glida ner. Tyvärr slets galonen fort och plastpåse blev nödvändigt med. Plus flera upplagor som kunde tvättas.. Avundas inte! Men solen skiner ordentligt idag, kanske du slipper tänka på vätan åtminstone.

Susann sa...

Ja precis, alla slutar ju under hasen, VARFÖR??? Och ett jäkla slitage är det. Men smart sätt att sy egna, då blir det ju en mjuk insida med fleecen som inte skaver och vattentät men ändå smidig utsida. Tygaffären nästa...