söndag 7 juni 2015

Täppas på Stockholm Outdoor

Det har varit fullt upp i helgen men jag hann med en sväng in till Stockholm Outdoor för att få lite inspiration inför sommaren. 


De skulle ha ett stort utbud av SUP och jag ville kolla vilka av modellerna som funkar att ha med sig en hund på. Försäljaren såg minst sagt road ut när jag ställde frågan, men utomlands är det jättevanligt att ta med hunden. Det finns till och med kurser i hur du tränar upp hundens balans och lydnad för att kunna ta med den på en tur =)

Bild från Ruffwear

SUP - Stand Up Paddling

Träffade några multisportare som jag hade på kurs tidigare i våras, de var nu med i någon slags tävling (blandning av swimrun och orientering?). Blir så avundsjuk på allt sånt där skoj, själv håller jag ju fortfarande på och rehabiliterar min trasiga fot efter att jag sprang sönder den för över ett år sedan. Oerhört frustrerande men med hjälp av en fysioterapeut (och tre miljoner övningar på balansbollar) börjar det nu bli lite ordning så jag hoppas, hoppas, hoppas kunna springa igen nästa år!! Jag har mycket att ta igen =)
 


Täppas gick omkring och spanade på allt spännande. Det fanns kajaker i överflöd, terrängcyklar, trailskor, träningskläder, olika tält, vandrarmat, naturfoto, teknikträning för barfotalöpare, äventyrsbilar (ja, tack) och mycket mer. Täppas fick stå ut med att lyssna på en föreläsning om Kebnekaise, någon gång ska jag upp där! 

En promenad längs Djurgårdsbrunnskanalen hann vi också med innan himlen öppnade sig och bilen kändes väldigt lockande!


Inga kommentarer: