måndag 19 augusti 2019

Bloggtorka

Lite dåligt med uppdatering här men vi är inte sysslolösa, har bara inte fått tummen ur att skriva något.

I helgen var tanken att jag skulle plocka kantareller på mitt vanliga kantarellställe. Men efter 1,5 timme hade jag fortfarande inte sett en enda svamp, alltså inte ens en oätlig. Bara att ge upp och sysselsätta Atle med lite uppletande istället. Tyckte jag hittade riktigt utmanande terräng att gömma leksakerna i men nope, de plockades systematiskt in en och en och sen tyckte han det var dags för en ny omgång =)


Det slog mig där när han var ute och sökte att han kanske skulle gilla jaktapportering?! Vissa delar av den i alla fall. Minns när jag gick den utbildningen med Täppas och hade fått dispens att ha "fel" ras med mig på utbildningen. Men jag lyckades övertyga läraren att skäggfarbrorn minsann kunde fixa det där och det gjorde han ju också, även om jag fick kämpa haha =) Får nog rota fram dummysarna och göra ett försök framöver.

Annars har det fixats hundgodis här hemma, fyra plåtar blev det med blandade smaker - torsk, sardin, älg.


Vi håller på att träna backa också och nu backar han på signal rakt bakåt, det är bara sträckan som ska ökas på. Borde egentligen filma och lägga upp här men med ett datorbyte försvann filmredigeringsprogrammet så jag måste hitta ett nytt och lära mig det. Om någon har tips på nåt enkelt så let me know!

Inga kommentarer: