måndag 26 augusti 2019

Hundens dag

Idag är det tydligen hundens dag vilket jag inte hade en aning om. Har inte firat alls om nu inte morgonpromenaden med Atles kompisar kan räknas som lite firande, Atle blev väldigt glad i alla fall =) Tur vi valde att gå tidigt, det var gränsfall mot slutet med värmen.

I fredags prickade vi in regnigaste dagen på länge ute i Bogesund, jag tror rundan tog 30 min extra bara för att det var så blött och halt. Väldigt magert med kantareller, men det räckte till en liten kantarelltoast i alla fall. Blir det inte bättre skörd snart får jag nog lära Atle leta kantareller, det känns som ett säkrare kort än när jag själv ska leta...

Öh, matte är du säker på att vi ska hit? Rakt in i växtligheten?
 
Bläbärsmaskinen i full fart!

Ge. Mig. Kanelbulle.

Ett litet vindskydd i ormbunksland

En negativ bieffekt med att hela våren förbereda vovven för fjällvandring och sedan fjällvandra hela semestern är att hundskrället får en sådan kondition att en jobbig runda ute i Bogesund på 3,5 timmar mest verkar upplevas som nån slags rastningsrunda runt kvarteret... Liiite trött hade ju varit trevligt om han blev men nejdå ;)

Inga kommentarer: