söndag 2 augusti 2020

Silverfallet

Fint väder idag också (halv storm visserligen men det kan man överleva när man inte är uppe på topparna!) och planen var egentligen min andra önsketur. Men efter Tjaakse behövde kroppen en lättare tur den här dagen och jag var lite osäker även på Atles ork, han borde ju rimligtvis vara lite sliten han också även om det inte märktes. Det blev en soft tur på 6-7km till en fors med fina fall.

Gick från Skärvagsvallen och turen gick över myrar (klafs, klafs, klafs) och fjällbjörkskog. Jättemånga fina orkidéer och även Nordisk stormhatt. Gick förbi några fäbodar och var sen framme vid forsen där det börjar luta uppför. Jag hade inte haft några större förhoppningar men håhåjaja, det här var en fin fors men många fina fall!

Väl uppe vid trädgränsen var det otroligt fint och vi strosade omkring ett bra tag. Velade fram och tillbaka om jag skulle gå oledat upp på Grönfjället/Baarma men kom fram till att jag borde spara krafterna till nästa dags önsketur. Men jag var på väg flera gånger tills jag tog mig i kragen och gick tillbaka istället haha =) Med facit i hand hade vi inte behövt någon softardag, benen var pigga och Atle flög fram glad i hågen, så då vet jag det framöver.


Dålig bild men Nordisk stormhatt, kanske någon av mina hundkollegor som känner till homeopatmedlet Aconitum som ges till hundar vid beteendeproblematik? Det är den här blomman det =) Dock inget man bara knaprar rakt av, då har man tagit sin sista tugga. Så låt den stå där den står ;) 
















Helt klart nån nyckel men jag har gett upp att haja vilken...


Veckans första tur med näääästan uppehåll från regn! Trodde inte det var möjligt på det här stället =)

Inga kommentarer: