onsdag 10 februari 2021

Oplanerat ledig

Skulle just nu varit på väg till Rally Sweden som faktiskt skulle blivit av trots pandemitider, rallyskogarna är ju oändligt stora. Men sen ställdes det in i sista minuten (och Finland var inte sena att sno åt sig vårt vinterrally). I år hade flera sträckor flyttats till norra Dalarna som är snösäkrare än Värmlandsskogarna. Förhållandena på sträckorna just nu är magiska och bara en liten bilfärd från Orsa... Det här är tragiskt rakt av.

Hade först tänkt åka till Orsa men om inte Atle kan gå långpromenader kan jag lika gärna vara hemma istället, det är ju vinter här också. Men han börjar klättra på väggarna nu och något han börjat pyssla med är att sno grejer som han samlar under soffbordet haha.

Här har han hämtat en tjock ullsocka ur garderoben och en reflexvante från hallen. Boken gissar jag inte ingår i hans artilleri men jag har samtidigt svårt att se att jag själv skulle lagt en bok under soffbordet?


Det störiga är att nu i helgen skulle vi deltagit i ett virtuellt lopp och planen var att gå en lååång sträcka för att få vår medalj =) Medaljen får vi ju ändå så jag får helt enkelt ta den där långpromenaden senare när tassen är bättre.
Började leta fler liknande utmaningar men de flesta är väldigt light, lite skrämmande faktiskt. Hittade en utmaning "2021 utmaningen" som går ut på att få ihop 2021 km under år 2021. Jippie tänkte jag, den ska jag vara med på. Men när jag började räkna på vad man skulle behöva gå per dag (och både dubbel och trippelkollat resultatet...) så visar det sig att utmaningen går ut på att man i snitt ska gå 5,5 km/dag under ett år. Alltså va? Jag hoppas för allt i världen att hundarna i detta avlånga land får gå mer än 5,5 km/dag. Atle snittar 8-10km/dag nu under vintern som är hans viloperiod på året. Så näpp, det blev inga "utmaningar" för vår del.

Vår utmaning just nu blir istället Trick Dog Champion som vi ska ta tag i så snart han är fit for fight. Vilket borde vara alldeles snart, såret är läkt och bara lite irriterat fortfarande. Tids nog, tids nog...

Inga kommentarer: