lördag 6 februari 2021

Vinter på udden

Lite dött här men det är fullt upp med ohundiga grejer och Atle är inne på sin TREDJE tasskada på en månad, hur är det ens möjligt liksom? Inga allvarliga grejer men tillräckligt för att få kapa ner promenader och träning. Jaja, tur det kommer nu och inte under vandringssäsongen!

Snö i mängder har vi fått här ute på udden och det verkligen fint här just nu. Dessvärre är de här vägarna inte på plogbilarnas priolista och vid två tillfällen har det varit nöd och näppe att jag tagit mig hela vägen upp på höjden där jag bor haha. När jag kommer hem sent på kvällarna och snön vräkt ner och alla skottat ut snön på den smala vägen här (stort tack för det mina grannar, uppskattas verkligen...) som slingrar sig uppåt, då får jag liksom agera plogbil för att ta mig fram.

Här kommer lite bilder men det är från innan senaste snösmockan så det är mycket mer snö nu =)

Det ryker om havet, nästan som sagoland...


Snöby på ingång!

 
100m från min ytterdörr

Atles favvostrand i vinterskrud, jodå han försökte bada men jag förklarade att badsäsongen -21 tidigast startar i maj. Och jag har vetorätt på den punkten.


Kolsvarta kvällspromenader! Tänker tillbaka på Atles ungdom när han var så mörkrädd... Jag skulle gärna famla mig fram utan pannlampa men där går Atles gräns ;)


Inga kommentarer: