söndag 14 november 2021

Hemma igen

Åkte hem för exakt en vecka sen och veckan bara flög iväg. Häromdagen passade jag på att köra lite rallylydnad med Atle, det är så smidigt när jag ändå haft rallykurs och kombinationer/banor redan står uppställda. Det är just nu en löptik med på den kursen så extra bra att träna på just det, att kunna sortera bort löpdofter och samarbeta ändå!



Vi har också gått en prommis med Jasmin & nova och båda hundarna betedde sig som om det inte fått en promenad de senaste året haha. Atle försökte köra lönnlövsrace (springa som en dåre med stort stort lönnlöv i munnen) och ville ha med sig Nova som inte var sen att haka på och vi tvåbenta försökte förklara för hundarna att det funkar inte med lönnlövsrace i koppel bredvid en lekplats full av barn...

I fredags såg jag den digitala invigningen av Lapplandsleden. Kungsleden behöver väl ingen närmare beskrivning och det är en en förlängning av den. Kungsledens sydligaste del är ju Hemavan och där tar nu Lapplandsleden vid och går söderut till Borgafjäll. Den går ju genom alla de områden jag besökte i somras och när jag gick turen vid Atoklimpen gick jag ovetandes på en del av Lapplandsleden =) 




Sen skulle jag också se ett webinar med en svensk som vandrat hela Pacific Crest Trail (inte alls avundsjuk) men tyvärr vad ljudkvalitén så dålig att jag gav upp =(
Hittade istället en fysisk föreläsning med Lina Hallebratt och Jens Kvernmo och höll på att bli deprimerad på riktigt när jag insåg att den är i Åre om en månad. Är det något jag hatar med mitt jobb är det att jag alltid är låst ett halvår framåt så när såna här grejer dyker upp med kort varsel så är det omöjligt att haka på, behöver ju ta minst tre dagar även om själva föreläsningen i sig bara var några timmar. Jahapp...

Inga kommentarer: