måndag 13 juni 2022

Ledig måndagskväll

Hur ofta sker det? Det Skulle varit ett webinar i en utbildning ikväll men det blev flyttat i sista minuten och såklart jobbar jag den kväll det flyttades till... Jaja. Istället fick Atle välja valfri aktivitet och då blev det en tur till skogen med lite nosarbete och sen hade han som krav att han skulle få ett bad i havet väl hemma. En skogstur blev det men inget nosjobb alls eftersom man blev uppäten av mygg om man stod still. Alltså efter förra sommaren känner jag mig väldigt klar med mygg, jag är så less på dem! Blä.

Slänger in lite bilder från tidigare i våras (ifall någon undrar om grönskan inte kommit längre...) från samma område.

Trastsjön


Hello my friend! Amfibier och reptiler har alltid legat mig varmt om hjärtat =) Atle tvärnitade när han såg paddan och jag förklarade snabbt att han inte ska käka padda för då kommer han inom kort se ut som en rabiesbesmittad hund med lödder kring käften. Atle hade dock inga planer på att käka paddan och när den kvackade såg Atle helt förskräckt ut, backade två steg och trippade snabbt förbi haha. Han är så tuff min hund ;)



Jag älskar tydliga kartor. Som här "höna på ägg" och ingen närmare förklaring?!? "Höna på ägg" måste helt klart undersökas framöver.

Inga kommentarer: