lördag 25 juni 2022

Semester!

Efter mycket om och men är det nu semester och jag landade i Orsa igår, lite senare än planerat. För säg den semester som går enligt plan? Förra helgen blev jag "sjuk", feber och influensakänsla under lördag kväll till söndag förmiddag, det kom lika snabbt som det försvann - skumt. Men jag fick ställa in två kurser som jag sen skulle försöka hitta nya tider för, några dagar innan min semesterstart och på det midsommar och alla andras semesterplaner. Det löste sig förvånansvärt bra ändå och bara en semesterdag rök.

Sen påpekar pappa i förbifarten att ena fälgen på min bil är väldigt smutsig, det är nog från när bromsarna låg på där. Jag typ fryser till is för bromsarna låg på i slutet av mars, sen dess är bilen lagad, tvättad och ffa är vinterdäck och fälgar utbytta till sommarmundering. Så varför i helvete ser fälgen ut som den gör? Det här är liksom jag i ett nötskal. Jag kan fanimig inte minnas en enda sommarsemester som varit fri från verkstadsbesök... Fick en tid för snabbcheck dagen därpå och jodå, en drivknutsdamask som höll på att säga upp sig. Och ingen tid för lagning förrän nästa vecka... Mirakulöst nog fick jag tid i Upplands Väsby dagen därpå så tack och lov rök bara ytterligare en dag av semestern, ibland ska man ha lite tur också.

När jag kommer upp till Orsa på självaste midsommarafton inser jag att Atle slickat upp ett sår på baktassen. Plockade en fästing där och han har en tendens att slicka sönder de småsår som blir där fästingen suttit. Jag vet ju om det och rengör därför och sätter på krage tills det läkt men baktassen nådde han tydligen trots krage och hade väl tråkigt i bilen på väg upp till Orsa. Såret är ovanpå tassen så promenaderna påverkas inte, jag får bara se till att inte gå i för brötig terräng och dessvärre blir det väl inga bad heller (i denna hemska värmebölja). Och därmed inga SUP-turer =( Men med rengöring och hökögon från mig borde det läka snabbt, det är bara ytligt.

Jaja, jag hoppas oturen är över nu även om jag lever lite efter det här mottot haha:

"Oroa dig inte för morgondagen, allt kan ha gått åt helvete innan dess"

Inga kommentarer: