tisdag 12 juli 2011

Förklädd till retriever

Eftersom Täppas ska få agera retriever (eller spaniel, han får välja haha) på utbildningen i augusti så tänkte jag att det är hög tid att börja träna lite. Har letat små dummies i en evighet nu men t.o.m. valpdummies är för stora för en dvärgschnauzer. Men så hittade jag en minidummy här uppe och tog med den ut för träning.

Tänkte att första steget var att bara få honom att hämta in den till mig från några meters avstånd. Därefter kan jag börja lägga upp en plan för vidare träning. Hade verkligen inte väntat mig några problem med detta, han apporterar ju det mesta. Men med en dvärgschnauzer ska man aldrig någonsin förvänta sig att saker och ting ska gå som planerat =) Hans reaktion när han nådde fram till dummyn var såhär:

Hmm... då ska vi se vad detta kan vara för spännande!

Men va fan matte, skämtar du med mig? Vad ÄR det här för tråkig sak?

Hämta hit och hämta dit... matte det här var en av dina sämsta idéer på länge. Helt värdelös lek.


Jag tror jag får jobba upp intresset för den här dummyn lite (eller ganska mkt) innan jag kan börja använda den haha. Får helt enkelt träna med andra mer roliga föremål så länge. För det är nog dags att sätta igång nu eftersom det här projektet verkar bli en nöt att knäcka. Men jag har knäckt nötter med den här hunden tidigare så än ska vi inte ge upp hoppet!

Inga kommentarer: